Σελίδες 471-477
Εισαγωγή. Ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή είναι πολυδιάστατος. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνει ταυτόχρονα πολλές εργασίες και να προσαρμόζει το πρόγραμμά του όταν οποιαδήποτε έκτακτη ανάγκη προκύψει. Βασικός ρόλος του είναι η αγωγή και προαγωγή της υγείας του σχολικού πληθυσμού, καθώς και η παροχή Πρώτων Βοηθειών. Σκοπός. Αυτή η μελέτη προσπαθεί να αναδείξει πόσα και τι είδους έκτακτα περιστατικά αντιμετωπίζει καθημερινά σε ένα ελληνικό δημόσιο δημοτικό σχολείο. Επιπλέον, η παρούσα εργασία δύναται να εντοπίσει όλες τις παρεμβάσεις που μόνο ένας νοσηλευτής μπορεί να κάνει σε ένα σχολείο και να τονίσει τη σημασία της παρουσίας αυτού του επαγγελματία σε κάθε είδους σχολείο. Υλικό και Μέθοδος. Πρόκειται για μια ποσοτική μελέτη κατά το χρονικό διάστημα Δεκέμβρης 2021 – Φεβρουάριος 2022 που διεξήχθη σε 11θέσιο δημοτικό σχολείο με 229 μαθητές. Αποτελέσματα. Σε 52 εργάσιμες ημέρες, ο σχολικός νοσηλευτής πραγματοποίησε 175 παρεμβάσεις, σε 96 αγόρια και 79 κορίτσια. Οι παρεμβάσεις που έγιναν ήταν ποικίλες. Κανένα παιδί δεν χρειάστηκε τη συνοδεία του νοσηλευτή σε νοσηλευτικό ίδρυμα. Συμπεράσματα. Η ύπαρξη σχολικού νοσηλευτή πρέπει να είναι υποχρεωτική σε κάθε σχολείο. Επιπλέον, ένα κοινό σύστημα καταγραφής της εργασίας του στα σχολεία μπορεί να αναδείξει τον ρόλο και τη σημαντικότητά του. Μελλοντικές μελέτες μπορούν να στραφούν προς τα εκεί.
Λέξεις κλειδιά: σχολείο, εξειδικευμένος νοσηλευτής, ρόλος, γενική εκπαίδευση