Σελίδες 515-524
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η αλλαγή επαγγελματικής σταδιοδρομίας στους νοσηλευτές αποτελεί συχνό φαινόμενο, καθώς παράγοντες όπως η ψυχολογική πίεση, η επαγγελματική εξουθένωση και η έλλειψη ικανοποίησης οδηγούν πολλούς στην αποχώρηση από τον νοσοκομειακό τομέα προς στον τομέα της εκπαίδευσης. Η φύση της δουλειάς και οι απαιτήσεις στα σχολεία για ένα νοσηλευτή είναι διαφορετική από εκείνη του νοσοκομείου. Πολλές φορές η μετάβαση αυτή μπορεί να μην είναι πάντα εύκολη. Βασικές αρμοδιότητές τους είναι η πρόληψη και προαγωγή της υγείας της σχολικής κοινότητας. Πιο συγκεκριμένα αναγνωρίζουν προβλήματα υγείας, ενημερώνουν τον σχολικό πληθυσμό μέσα από την υλοποίηση προγραμμάτων αγωγής υγείας, παρέχουν μία αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς, βοηθάνε στη μείωση απουσιών των μαθητών καθώς και στην ένταξή τους στο πλαίσιο του σχολείου. Η επαγγελματική ικανοποίηση των σχολικών νοσηλευτών ενισχύεται από παράγοντες όπως η αυτονομία στη λήψη αποφάσεων, η αναγνώριση του ρόλου τους, η εκτίμηση και ο σεβασμός από τους συναδέλφους τους και οι δυνατότητες επαγγελματικής εξέλιξης. Από την άλλη πλευρά οι παράγοντες που επιδρούν αρνητικά σχετίζονται με την έλλειψη πόρων (π.χ ελλείψεις στο φαρμακείο του σχολείου) και υποδομών, την υψηλή αναλογία μαθητών προς νοσηλευτές και τους πολλαπλούς ρόλους που άπτονται. Κατά την πανδημία COVID-19, επιφορτίστηκαν με δύσκολες ευθύνες, ενώ συχνά έγιναν αποδέκτες αρνητικών αντιδράσεων. Παρότι οι δυσκολίες είναι πολλές, η παρουσία σχολικών νοσηλευτών συμβάλλει στη βελτίωση της υγείας των μαθητών, περιορίζοντας τα εμπόδια στη μαθησιακή διαδικασία και ενισχύοντας την ακαδημαϊκή τους πρόοδο.
Λέξεις κλειδιά: επαγγελματική ικανοποίηση, σχολικός νοσηλευτής, υγεία μαθητών